Lean Canvas sau Business plan pe o foaie
De multe ori primesc aceeași întrebare, ce este Lean Canvas și cu cât e mai rentabil decât un business plan clasic?
În acest articol voi scoate în evidență câteva atuuri ale instrumentului Lean Canvas față de plan de afaceri.
Răspunde la aceste 8 întrebări și inițiază afacerea
Problema/motivul
De unde vine ideea ta?
Segmentul de clienți
...căruia te adresezi. Cui îi rezolvăm problema?
Propunerea cu valoare unică
un mesaj care explică în mod clar și simplu de ce concepția ta este unică și eficientă, răspunde nevoilor pieței și justifică de ce oferta ta trebuie apreciată înaintea celei a concurenților
(în alți termeni trebuie să răspunzi la întrebarea „ce mă face unic și determină grupul țintă să plătească pentru mine?”)
Canale de promovare
prin ce canale preconizezi să cucerești atenția publicului țintă?
Structura costurilor
care sunt costurile (punctuale și recurente) legate de lansarea și funcționarea activității tale?
Surse de venit
de unde vin banii în afacerea ta, toate produsele pe care le vinzi și prețul acestora.
Indicatori cheie de performanță
Ce indicatori cheie vei urmări în prioritate, care să atesteze sănătatea și vigoarea activității tale?
Avantaj competitiv net
ce îți conferă un avantaj de lungă durată asupra concurenților, un element pe care aceștia nu îl vor putea depista.
La toate aceste întrebări, poți să adaugi și ”Echipa”
Echipa reprezentând «motorul» sau «sufletul» afacerii. Doar prin păstrarea armoniei, respectului și înțelegerii între membri, vei obține satisfacția cuvenită din muncă.